Op naar Taisjet - Reisverslag uit Listvyanka, Rusland van MillyenCO - WaarBenJij.nu Op naar Taisjet - Reisverslag uit Listvyanka, Rusland van MillyenCO - WaarBenJij.nu

Op naar Taisjet

11 Mei 2015 | Rusland, Listvyanka

Van Jekaterinenburg naar Taisjet is twee nachten en twee dagen reizen, maar nu wel in een wat luxere trein. We hebben ons prima vermaakt in de trein. Het blijft mooi weer. Er verschijnen steeds meer dorpen langs de spoorlijn en het landschap wordt heuvelachtig. Op dit deel is hier duidelijk meer industrie e.d.
Gisteren werden we opgehaald door Igor, een leuke hippe 47 jarige hippie met paardestaart en zijn vrouw Lena.
We waren benieuwd waar we nu weer terecht zouden komen. Het bleek een houten woning uit de jaren zeventig te zijn met behoorlijk wat achterstallig onderhoud. Dat wordt het volgende project van Bart. Hun gastvrijheid was prima. Helaas geen gescheiden bedden waardoor we dit keer vorkje vorkje hebben gelegen. Wat een feest!
Igor heeft ons geleerd hoe men de wodka op Siberische wijze drinkt zonder dat onze keel in de brand staat. Na een heerlijk ontbijt, te voet op excursie met Igor naar het stadje over zandwegen langs traditionele houten huizen en sovjet gebouwen. Hier waren in het verleden veel stafkampen die nu allemaal verdwenen zijn. Voor info: zie Gulach Archipel.
Door de interessante verhalen van Igor werd Taisjet toch nog leuk. Aan het einde van de middag in de tuin, nou ja zandvlakte. ...een lekker kopje soep met natuurlijk een biertje genoten van de namiddagzon. Lena en Igor hebben ons naar naar de trein gebracht en we zijn veilig op weg naar Irkutsk. Intussen in Irkutsk aan gekomen en door gereden naar Litvanska aan het Balkail meer. Hierover later meer.

• 16 Mei 2015 - 07:47

Paul:

Goh, wat leuk en mooi!! Het blijft maar genieten, o-nie-tan... Mazzel met het weer ook!
    Goeie reis verder en groet aan jullie allen.
    Paul.

• 16 Mei 2015 - 09:34

Moon:

Wat zullen jullie een lol hebben. Geweldig om te lezen. Volgens mij gaat het ook nog steeds goed met eten. De noedels nog steeds in de tas gebleven Rianne?

• 16 Mei 2015 - 10:01

Riet Kolkman:

Hallo allen!

Wat een leuke avonturen, daar doe je het voor toch?
    Hoe was de tocht over het Bailalmeer?
    Ó

• 16 Mei 2015 - 10:33

André Onclin:

Dag lieve Rianne en medereizigers,

Nou er zijn prachtige foto,s bij ook terug naar een ander luxe als hier, maar om het te begrijpen en te voelen moet je het zien en beleven, nou en dat doen jullie zeker gezien de verhalen.
    Rianne ik ben gisteren met onze Josse naar de sauna geweest en wat is hij toch trots op jou en heb je spraakberichten mogen horen, wat klinkt dat goed en of je naast ons stond. Je hebt nog wel witte onderbenen is nog niet vakantie bruin maar ja dat past ook niet in deze reis.
    We volgen en proeven mee wat jullie meemaken maar het zal nooit die beleving geven zoals jullie het zien en voelen. De verhalen straks als je thuis bent met de foto,s erbij zal meer nog meer gevoel geven.

Een hele fijne tijd gewenst met zijn allen we volgen op de voet nee aan de voet.

Kus en knuffel André.

• 16 Mei 2015 - 16:28

Maria:

Hallo Rianne en medereisgenoten,

Wat heerlijk dat jullie zo genieten. Schitterend. En bedankt voor de prachtige verhalen.
    Lekker he, om te leren hoe je een drankje moet drinken met wat meer alcohol :-)
    Geniet lekker.
    Straks samen foto's bekijken en verhalen horen. Nou ja..... straks..........!
    Heel veel plezier.
    Liefs Ed en Maria

• 16 Mei 2015 - 20:51

Gerrit En Addie:

Fijn dat jullie zo genieten leuk dat je via dit medium jullie zo kunnen volgen.
    We vonden het zelfontworpen kaartje heel leuk, tijden het feest laten zien aan de anderen zij vonden dit ontzettend leuk.
    Nog veel plezier we blijven jullie volgen.

Groetjes Gerrit en Addie