Sera klooster en Drepung monastery - Reisverslag uit Lhasa, China van MillyenCO - WaarBenJij.nu Sera klooster en Drepung monastery - Reisverslag uit Lhasa, China van MillyenCO - WaarBenJij.nu

Sera klooster en Drepung monastery

01 Januari 1970 | China, Lhasa

Vanochtend alweer vroeg op en opgehaald door het busje met gids voor een bezoek aan het Drepung klooster. het is gesticht in de 7e eeuw en bijgebouwd tot in de 17 eeuw. Er woonden 10.000 monniken maar nu nog maar 300. Tijdens de culturele revolutie is een groot deel van het klooster verwoest. Heel indrukwekkend was de keuken uit de 14e eeuw waarin nog dagelijks voor de monniken wordt gekookt.
Na een pauze zijn we naar het Sera klooster geweest. vergelijkbaar met de vorige maar dan tegen de heuvels aan gelegen. Daar hebben we een discussie sessie bijgewoond. Nou daar zijn we reuze van opgeknapt. We zitten nu in het goede karma met een lekker koud biertje en een heerlijke maaltijd.