Een paar dagen Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van MillyenCO - WaarBenJij.nu Een paar dagen Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van MillyenCO - WaarBenJij.nu

Een paar dagen Moskou

07 Mei 2015 | Rusland, Moskou

Moskou is een schone, schone, mooie stad, ongelofelijk mooi. Vanwege de voorbereidingen voor de grote militaire parade zaterdag à.s. is het Kremlin gesloten. Wat ons tegenvalt is dat men hier niet of nauwelijks Engels spreekt. Ook in de metro staat alles alleen maar in het Russisch aangegeven. Het is de hele dag een vraag- en antwoordspel om de juiste informatie boven tafel te krijgen.
Ook zijn er niet veel terrassen maar gelukkig kunnen we ons alcoholgehalte wel op peil houden. Daar hoeft niemand zich zorgen over te maken.
Vandaag ook een mooie boottocht over de Moskwa gemaakt. Prachtige gebouwen gezien. Op de foto.s is het voormalige KGB gebouw te zien en twee leuke meisjes in militaire kleding. Speciaal voor de bevrijdingsrepetitie mooi gekleed.

• 07 Mei 2015 - 23:37

Gerrit En Addie:

Ziet er goed uit met het weer zo te zien.
    Wat wel op valt als je op een terras zit drinken jullie toch koffie i.p.v. Alcohol.

Gr. Gerrit en Addie

• 08 Mei 2015 - 08:04

Ineke Van Ommen:

Dat ziet er al goed uit met jullie! Ben heel benieuwd naar de rest van jullie reis.Veel plezier hoor!

groet,
    Ineke

• 08 Mei 2015 - 10:03

Jeannette:

Hoe staan de gezichten van de Russen? Nors en donker? Toen ik in Sint Petersburg was hoorden we van Olga onze gids dat als je lacht je niet serieus wordt genomen. Gelukkig sprak ze -weliswaar gebrekkig- Nederlands. Zij bracht ons waar we wilden zijn. Dus mijn ervaring is anders met de Russische taal.

Op de terrasjes kan je gewoon aanwijzen wat je wilt. Je krijgt dan ook wel eens wat anders dan je had gedacht.

Ook genoten van al die pracht en praal in de metrostations? Jammer dat de camera hier in de tas moet blijven. Maar van internet hebben we wat foto's kunnen plukken voor ons fotoboek.

Rianne geniet nog even extra van dit "uitzicht". Je weet wat jou in de trein staat te wachten volgens de Diepenveense reisleider(s).

Lieve groetjes, ook van Sjef xxx

• 08 Mei 2015 - 11:43

Maria:

Hallo Rianne en reisgenoten,

Fijn dat het goed gaat en als je genoeg alcohol drinkt komt de taal vanzelf goed:-)
    Mooie foto's, dus ook weer niet teveel alcohol anders kunnen wij niet genieten van jullie mooie foto's en reisverslagen.

Nog heel veel plezier xx xx Ed en Maria

• 08 Mei 2015 - 19:17

Paul Engelen:

ha GlobeTrotters; Alcohol op peil: ja, daar zijn die Russen een kei in, je moet alleen de juiste Rus zien te vinden... Maar goed, geniet nog effen van zo'n wereld stad! Daarna hup, die trein in. En niet aan de noodrem zitten. Loat goan dat ding...
    Groetend,
    Marjon en Paul.

• 10 Mei 2015 - 12:45

Iris En José:

Há Bart, Rianne, Frans en Milly!

Goed te lezen dat jullie je vermaken en leuk dat jullie Anthony Hopkins ook nog hebben gespot op het terras. Nu in de trein.. goede trip gewenst en we horen graag weer snel van jullie!

Groet, Iris en José!

• 11 Mei 2015 - 13:28

Helma Gravendeel:

Beste allemaal (Rianne in bijzonder)

Heel veel plezier. En ik wacht met spanning op jullie verdere reisverslagen. Krijg ze alleen niet binnen in mijn mailbox. Kreeg de Link via Ineke...en heb de eerste verslagen met plezier gelezen.

Groeten vanuit warm Nederland! Helma Gravendeel

Tags: Kremlin